wtorek, 5 stycznia 2016

Ciasto "Katarzynka"




Witam Was moi Drodzy w Nowym Roku!
Na wstępie chciałabym z całego serca podziękować za tak wspaniałe przyjęcie mojego bloga w uprzednim roku, za każde ciepłe słowo wsparcia i docenienie mojej pracy. Nawet nie wiecie, ile to dla mnie znaczy. Naprawdę.

***

W dzisiejszym i następnym poście prezentuję Wam przepiękne sukienki marki MeLove. Po pierwsze urzekły mnie oryginalnym projektem, niecodziennym stylem oraz misternym wykonaniem. Po drugie czułam się w nich naprawdę dobrze,  swobodnie, wręcz wyjątkowo. Zdecydowanie polecam zerknąć na stronę Facebookową KLIK, śledzić najnowsze pomysły Autorki Natalii i wziąć pod uwagę MeLove przy wyborze wieczorowej sukienki na wszelakie uroczystości i zbliżające się studniówki.

***

Rok zaczynam przepisem na ciasto idealne na imprezy, których w karnawale mamy na pewno sporo.
„Katarzynkę” znalazłam w zeszycie Mamy, trochę zmodyfikowałam i zrobiłam na Sylwestra. Było warto, bo smakowała wszystkim :D W przepisie zmniejszyłam ilość cukru, przez co ciasto jest nieprzesłodzone, i wykonałam dżem z przepisu na „Ombre porzeczkowiec” KLIK  jednak bez problemu możecie skorzystać z sklepowego przetworu. Polecam i życzę


 

Szczęśliwego Nowego Roku! :-)




Ciasto ”Katarzynka”
Składniki na biszkopt:
6 jajek
1 szklanka cukru
1,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
6 łyżek oleju

Dodatkowo:
2 paczki pierniczków katarzynek lukrowanych
słoik dżemu z czarnej porzeczki-ok. 300-400g
500ml śmietanki 30%
500g serka „Wieluń-Mój Ulubiony”
3 łyżki cukru pudru

1.       Białka oddzielić od żółtek. Białka z dodatkiem szczypty soli ubić na sztywno, następnie dodawać kolejno żółtka, miksując po każdym dodaniu, dodać olej i zmiksować. Mąkę
z proszkiem do pieczenia przesiać i delikatnie wsypywać do masy mieszając powoli szpatułką by masa jak najmniej opadła.  Formę wielkości 30cmx25cm posmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 180˚C przez 35-40 minut (do suchego patyczka). Wyjąć, wystudzić, przeciąć na pół.
2.       Śmietankę ubić na sztywno, serek zmiksować i dodawać porcjami ubitą śmietanę ciągle miksując. Dodać cukier i zmiksować.
3.       Ciasto ułożyć w formie wyłożonej folią w następującej kolejności: biszkopt, połowa dżemu, połowa masy śmietankowej, pierniczki, reszta serka z śmietaną (pozostawić trochę
na wierzch), reszta dżemu, biszkopt. Wierzch posmarować kremem i posypać do dekoracji kakao. Pozostawić w lodówce całą noc, by ciasto przeszło smakami, pierniczki zmiękły
a na następny dzień lepiej się kroiło.
 

Smacznego!

 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz